De munt van Judea

Gelezen 100 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 99 Favoriet 3 Recensies 7
Thrillers & Spanning Artikelen 3 Newsroom 1 Lijsten 1 Spots 9   Topics 0

Gabriel Davids krijgt een mysterieus e-mailbericht dat verwijst naar zijn Palestijnse vader, die dertig jaar geleden spoorloos is verdwenen. Het bericht is afkomstig van een antiquair uit Jeruzalem, die hem dringend uitnodigt een pakket in bezit te komen nemen dat zijn vader bij haar bezorgd heeft. Ondanks zijn weerzin tegen de vader die hem als klein kind heeft achtergelaten, stapt hij op het vliegtuig.

De beslissing om af te reizen naar de heiligste stad ter wereld werpt hem een zeldzame en zeer kostbare oude Joodse munt en een prachtige vrouw in de schoot, maar hij belandt ook in een levensgevaarlijke zoektocht naar zijn verloren vader. Diens verdwijning blijkt het gevolg te zijn van machtige krachten die voor niets terugdeinzen om hun positie zeker te stellen. Gabriel stort zich in een spannend avontuur dat hem leidt naar plaatsen in het Midden-Oosten en Afrika. Hoe kwam zijn vader aan deze munt? En wat maakt dat de onbekenden tot alles bereid zijn om dat kleinood te bemachtigen?

Literaire thriller
Q
19 februari 2019
21 februari 2019

Kees van Duyn Hebban Recensent

Behoorlijke start van beginnend auteur

door: Kees van Duyn

Presentator en mediaproducent Kefah Allush is geboren in het Palestijnse Nablus en opgegroeid in Vlaardingen. Na zijn middelbare schoolopleiding streefde hij een carrière bij de omroep na. Via de educatieve omroep Feduco en Omroep Rotterdam kwam hij in Hilversum terecht, waar hij voor diverse...

Reacties op: De munt van Judea