De naamloze koningin

Gelezen 44 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 84 Favoriet 0 Recensies 10
Young adult Lijsten 2   Topics 0
Iedereen verwachtte dat de dochter van de koning troonopvolgster zou zijn. Niemand had gedacht dat ík het werd.
Op zich ook wel logisch, want wie ben ik nou helemaal? Een Naamloze, iemand die hoort bij de laagste kaste in de maatschappij. Iemand die niet eens gemist zou worden als ze verdwijnt – zoals zo velen van ons de laatste tijd doen.
De kroontatoeage op mijn arm is echter onmiskenbaar. En die betekent dat ik de nieuwe koningin zal zijn. Ik zal moeten regeren in een paleis waarin de gangen gevaarlijker zijn dan de straat. Omringd door mensen die me liever dood zien, die me dwingen de troon af te staan, of anders... Maar wat gebeurt er met alle andere Naamlozen als ik hen hun zin geef?
Een royal fantasy met een dystopisch tintje, een wereld waarin zelfs je beste vrienden je verraden voor de juiste prijs.

Young Adult
Fictie 15+
Volt
28 mei 2020
18 juni 2020

Demi Schoonenberg Hebban Recensent

Een grotendeels kleurloos boek met interessant thema

door: Demi Schoonenberg 1 like

De naamloze koningin is geschreven door Rebecca Mclaughlin en staat op zichzelf. De hoofdpersoon is een Naamloos meisje dat zichzelf ‘Coin’ noemt. De Edelen hebben de grootste macht in Seriden en de Wettigen onder hen hebben rechten en bezit, maar als Naamloze heeft Coin bijna niets. Ze leeft op...

Reacties op: De naamloze koningin