Knack:

De nacht van de vogels

Gelezen 242 Aan het lezen 7 Wil ik lezen 200 Favoriet 19 Recensies 13
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 1   Topics 0
Sussex, 1912. Een kustgebied in de ban van storm en springtij, waar bijgeloof nog een grote rol speelt. Constantia ­Gifford is zeventien en woont met haar vader in hun ­vervallen landhuis, tussen de schamele resten van zijn voormalige museum vol opgezette dieren. Zijn ambacht is uit de tijd geraakt en Gifford is een onsympathieke, verbitterde man geworden.Volgens lokale folklore is één nacht per jaar op het kerkhof te zien wie er zal sterven. Bij de eerste slag van de kerkklok richten alle blikken zich op de kerk. Niemand ziet dat er een stuk steen opgeraapt wordt. Als de laatste slag wegsterft, ligt er een vrouw dood op de grond. Als Constantia probeert uit te vinden wie de moordenaar is, wordt ze zelf als verdachte aangemerkt. Is ze een slachtoffer van de omstandigheden of zijn er duistere krachten aan het werk? En welk geheim ligt er in het huis verborgen, tussen de stolpen van Giffords werkplaats?

Historische roman (populair)
Literaire thriller
Boekerij
15 mei 2015
18 mei 2015

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Gerrit

Reacties op: De nacht van de vogels