De navolging van Christus in jonge taal

Een klassieker in een hip jasje. Het bekendste werk uit de Moderne Devotie en het meeste gelezen boek na de Bijbel nu in een nieuwe hertaling. Makkelijk leesbaar voor jong en oud. Vol praktische spreuken om je leven richting te geven.

Hertaald door Mink de Vries, docent godsdienst en jongerenwerker in Zwolle.

Lees in dit boek de adviezen van een spirituele coach aan zijn jonge leerlingen. Thomas a Kempis schreef De navolging van Christus in de veertiende eeuw voor monniken in opleiding. Zijn boek werd al snel grenzeloos populair, ook bij mensen die gewoon in de wereld leefden. Hun beweging wordt de Moderne Devotie genoemd. En dit boek werd na de Bijbel het meest gelezen boek van de christenheid!

Maar wat kun jij er nu mee? Mink de Vries heeft De navolging helemaal omgeschreven in gewone taal. Het is nog steeds een pittig boek. Het spreekt je aan op je keuzen. Staat dwars op wat nu normaal is: rijk worden, je kansen pakken, het maken. De Navolging is voor mensen die op zoek zijn naar wat echt en waar is. Mink de Vries zegt: 'Dit boek heeft mij in ieder geval gegrepen en niet meer losgelaten. Hopelijk breng ik mijn enthousiasme voor de tekst ook op jou over, en heb je er echt iets aan voor je dagelijks leven.'

Het is geen boek om in één adem uit te lezen. Eén of twee bladzijden per keer is voldoende om inspiratie op te doen voor een goed leven met hoofd, hart en handen.

Is De navolging van Christus in jonge taal het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De navolging van Christus in jonge taal