De nier

Het is het jaar 2050. Er is veel veranderd in Nederland: Internet is afgeschaft, we leven met een puntensysteem en er is maar 1 politieke partij; “de gelijkheidspartij” die alles eerlijk verdeelt onder de bevolking.

Maar is alles wel zo eerlijk? Waarom heeft het zusje van Mart dan geen recht op een nieuwe nier? Waarom mag niet iedereen in een WP1 wonen? Waarom vinden er ineens aanslagen plaats in het hele land en worden er overal mensen opgepakt?

En… is de minister president wel zo eerlijk gekozen?

Mart raakt door een overval per ongeluk betrokken bij een groep verzetsmensen die vindt dat het allemaal niet zo eerlijk geregeld is. Als er steeds meer mensen van deze groep opgepakt worden, krijgt hij geheime gegevens in handen van mensen die op oneerlijke wijze hebben meegewerkt aan de vernieuwing.

Lukt het Mart en zijn vrienden om met behulp van deze documenten zijn zusje te redden?

Is De nier het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De nier