De nummers

Gelezen 92 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 74 Favoriet 2 Recensies 4
Thrillers & Spanning Artikelen 7 Lijsten 3 Spots 1   Topics 0

Wanneer Sara 's nachts uit een autowrak wordt bevrijd, realiseert ze zich niet meteen dat haar redder daarbij vreemde keuzes maakt. In plaats van haar bij een ziekenhuis af te zetten, neemt de zwijgzame Chris haar mee naar zijn schuilplaats diep in de Belgische Ardennen. Hij verzorgt haar verwondingen, maar houdt haar tegelijkertijd op afstand. Sara zit vol vragen. Waarom verschanst hij zich in de bossen? Is hij op de vlucht? Klopt het dat er andere mensen zijn die ze niet mag zien?

Weer thuis in Utrecht heeft ze er moeite mee haar leven op te pakken. Al snel wordt duidelijk dat haar verblijf in de Ardennen nog een nasleep krijgt. Ze wordt geschaduwd, maar wie achtervolgt haar en hoe groot is de macht waartegen ze vecht?

Experimenten, samenzweringen en geheime agenda’s; wat als de Europese Unie het niet goed met ons voor heeft? De Nummers van Chantal van Mierlo is een extreem spannende thriller van eigen bodem, maar met internationaal allure. Van Mierlo brengt het James Bond-gevoel beangstigend dichtbij: niet in Amerika maar in onze eigen achtertuin schuilt het grootste gevaar. De Nummers heeft alles in zich om de Ik ben Pelgrim van de Lage Landen te worden.

Literaire thriller
Ambo/Anthos B.V.
09 juli 2015
09 juli 2015

1 keer bewerkt, laatste bewerking door Atse

Hoge verwachtingen helaas niet waargemaakt

door: Diana Wienholds 1 like

De nummers  is, na De schat van la Buse (een jeugdboek), de eerste thriller van Chantal van Mierlo. Het boek zal in juli verschijnen. Van Mierlo werkt momenteel aan haar tweede thriller.

Na een bezoek aan haar vriendin Marit, die in een dorpje in de Ardennen woont, rijdt Sara terug naar Utrecht....

Reacties op: De nummers