De onbekenden

De onbekenden is het ontroerende en tegelijk ongelooflijk geestige verhaal van Eric Muller, die zich na een eenzame jeugd ontpopt tot succesvol computernerd, klaar om zich aan het volgende punt van zijn levensagenda te wijden: de liefde. En hoewel die liefde aanvankelijk bloeit, wordt allengs duidelijk dat Erics geliefde duistere herinneringen met zich meedraagt. Eric moet de confrontatie aangaan met dingen die zich aan zijn analytische verstand onttrekken.
De onbekenden is een boek over de geheimen van het hart. Het blijkt moeilijker om één kwetsbaar mens te doorgronden dan alle software van Silicon Valley.

Gabriel Roth is net als de meeste schrijvers: hij had een zorgeloze jeugd en is uitgebreid in therapie geweest, meanderend tussen neurose en narcisme _ zij het dat hij misschien iets ouder en iets gedeprimeerder is. Hij woont in Brooklyn. De onbekenden is zijn debuut.

'Waren alle sociale mislukkelingen stiekem maar zo charmant als Eric Muller, de nerderige verteller van Gabriel Roths fonkelende debuutroman. Roth schrijft in een volkomen ontwapenende stijl, vol milde zelfspot, die De onbekenden een unieke spanning geeft.' janet maslin, the new york times

'Gabriel Roth is een natuurtalent. Een trefzeker debuut _ vlot en sierlijk geschreven, humoristisch, vol scherpe dialogen en altijd volmaakt in balans. Een juweel.' sebastian faulks

'Een wijze en heldere roman, vlot en hedendaags. Dit debuut kondigt de komst van een uitzonderlijk nieuw talent aan.' andrew o'hagan

'Ik was overdonderd door Gabriel Roths debuut. Hij is the real deal: een schrijver met verteltalent en gevoel voor beelden en scènes die je bijblijven. De onbekenden is een zeldzame ontdekking, vergelijkbaar met een roman als The Catcher in the Rye: een die een tijdperk definieert, een plek, een houding. Ik kon het niet wegleggen, en ik denk dat niemand dat kan. Een juweel.' jay parini

Recensies (1)

Is De onbekenden het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De onbekenden