Donderdag 17 april is de Colombiaanse schrijver en Nobelprijswinnaar Gabriel García Márquez op 87-jarige leeftijd overleden in zijn woonplaats Mexico-Stad.
García Márquez ontving de Nobelprijs voor de Literatuur in 1982. 'Zijn romans en korte verhalen, gesitueerd in een bloemrijke wereld vol verwondering waarin realiteit en magisch realisme naadloos in elkaar worden verweven, zijn een afspiegeling van het leven en de conflicten van Zuid-Amerika,' aldus het Nobelprijscomité.
In 1967 verscheen zijn eerste roman, Het kwade uur, in vertaling bij uitgeverij Meulenhoff. Een jaar later verscheen Honderd jaar eenzaamheid, dat in 1972 in Nederlandse vertaling uitkwam en wereldwijd zou uitgroeien tot zijn bekendste werk. In de decennia daarna verschenen al zijn werken in vertaling bij uitgeverij Meulenhoff, met als meest recente werk zijn zelfportret Leven om het te vertellen (2003) en zijn laatste roman Herinnering aan mijn droeve hoeren (2004). Op bol.com vind je alle boeken van Gabriel Garcia Marquez.

Is De ongelooflijke maar droevige geschiedenis van de onschuldige eréndira en haar harteloze grootmoeder het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De ongelooflijke maar droevige geschiedenis van de onschuldige eréndira en haar harteloze grootmoeder