De onsterfelijken

Rank 309 Gelezen 780 Aan het lezen 34 Wil ik lezen 742 Favoriet 67 Recensies 25
Literatuur & Romans Artikelen 1 Newsroom 1 Lijsten 3 Spots 16 Hebban 1000 379   Topics 0

De onsterfelijken is een groot succes in de VS en kwam op 7 binnen in de New York Times-bestsellerlijst New York, 1969. De broers en zussen Gold – vier adolescenten op de rand van volwassenheid – krijgen van een helderziende hun sterfdatum te horen. De voorspelling heeft grote gevolgen voor de vijftig jaar die volgen, ieder van hen probeert op eigen wijze het lot te bezweren. Oogappel Simon vlucht naar de westkust, op zoek naar de liefde in het San Francisco van de jaren tachtig. De dromerige Klara wordt illusionist in Las Vegas, geobsedeerd door de grens tussen werkelijkheid en fantasie. Oudste zoon Daniel zoekt naar zekerheid als legerarts in de jaren na 9/11, hopend het lot te kunnen bezweren. En Varya, de intelligente van het stel, werpt zich op de wetenschap en probeert de grenzen van onsterfelijkheid te breken. De onsterfelijken is een magistrale ode aan de onontkoombare kracht van verhalen, van geloof en van familiebanden. De pers over De onsterfelijken: ‘De onsterfelijken is een grenzeloos ontroerende roman over sterfelijkheid, rouw en passie. Benjamin brengt kleurrijke personages tot leven die compassie oproepen – een zeldzaam talent dat je ademloos achterlaat.’ The Guardian ‘Benjamins schrijftalent is betoverend.’ The Washington Post ‘Chloe Benjamin is een talent om in de gaten te houden. De onsterfelijken verweeft filosofie en waarzeggerij duizelingwekkend en met groot succes. De lezer wordt verleid met onverwachte wendingen en stijlvol, helder proza. Dit ambitieuze, onorthodoxe verhaal kan je – onbedoeld – ook veranderen.’ The Economist

Populaire fiction algemeen
Maaike Bijnsdorp Lucie Schaap
Meulenhoff Boekerij B.V.
08 januari 2019
08 januari 2019

1 keer bewerkt, laatste bewerking door iggi

Sigried Hebban Recensent

Wil jij jouw sterfdatum weten?

door: Sigried 1 reactie 6 likes

Stel dat iemand jou vertelt op welke dag je zal sterven, leef je dan uitbundiger of net heel voorzichtig om het lot een stapje voor te zijn? In haar roman De onsterfelijken benadert Chloe Benjamin deze thematiek vanuit verschillende perspectieven en levert een boek af waarover je eindeloos kan...

Reacties op: De onsterfelijken