De onwaarschijnlijke reis van Harold Fry

Gelezen 514 Aan het lezen 4 Wil ik lezen 117 Favoriet 38 Recensies 19
Literatuur & Romans Artikelen 1 Lijsten 1 Spots 6 Top25's 26 Hebban 1000 526   Topics 0

'De onwaarschijnlijke reis van Harold Fry' van Rachel Joyce is de ultieme feelgoodroman

Wanneer Harold Fry op een doordeweekse ochtend zijn huis verlaat om een brief te posten, weet hij nog niet dat hij op het punt staat naar de andere kant van het land te lopen. Hij draagt geen wandelschoenen, heeft geen kaart en geen telefoon bij zich. Hij weet alleen dat hij moet blijven lopen. Zijn vrouw wacht thuis en probeert erachter te komen waarom Harold vertrok. Ondanks de fysieke afstand komen ze steeds dichter tot elkaar.

Rachel Joyce (1962) was actrice bij onder andere de Royal Shakespeare Company en het Royal National Theatre. 'De onwaarschijnlijke reis van Harold Fry' kreeg tijdens de National Book Awards 2012 een onderscheiding voor het beste debuut en stond op de longlist van de Man Booker Prize.

dwarsligger® 417

Janneke Zwart