De orde van de Gouden Leeuw

De orde van de Gouden Leeuw

Rank 633 Gelezen 9 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 21 Favoriet 0 Recensies 4
Junior Lijsten 1 Spots 1 Top25's 1   Topics 0

Mythologie, middeleeuwen en magie

De Orde van de Gouden Leeuw is het eerste deel van een veelbelovende nieuwe fantasyserie.

In paniek rennen Lucy en haar moeder door de straten van Amsterdam, op de vlucht voor duistere figuren. Ze kunnen niet bij elkaar blijven, en haar moeder duwt Lucy een mysterieus boek in handen. Lucy moet naar een geheime grot onder de brug gaan en daar het boek direct openen. Ze doet wat haar moeder zegt en belandt voor ze het weet in een andere wereld: het Rijk.
Daar ontmoet ze Alfred, Sam en Milstone. Zij leiden haar rond in het Gewest waar ze wonen en beloven haar te helpen haar moeder terug te vinden. Maar er gebeuren mysterieuze dingen in het Rijk. Er komen steeds meer signalen dat er angstaanjagende krachten aan het werk zijn en ze ontdekken dat Lucy de enige is die het Rijk kan redden. Ze moet zes Onnavolgbare Opdrachten uitvoeren om te voorkomen dat de gevaarlijke Schaduwheer Jaldabaz al het leven in het Rijk vernietigt.

'De wereld van de Gouden Leeuw voelt voor mij zo echt, ik kom er al jaren. Als ik eerlij k ben voel ik me er soms meer thuis dan in de gewone wereld, en ik hoop dat ik niet de enige ben.' Dorothée de Rooy

Kind & Jeugd
Van Goor
11 juni 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 16,99 Bestel het e-book € 11,99

Door lezers

Jeugdliteratuur Club / Nieuw leesvoer: juni!
01 juni 2019 8 reacties
  Meer artikelen

Lezersrecensies (4)

Een goed begin, maar kan beter

door: Tim H 1 like
Goh... Ja... En deels ook nee. Ik heb een paar positieve en een paar negatieve puntjes bij dit boek. Waar ik in elk geval enthousiast over ben, zijn de knipogen en kwinkslagen naar... wel, van alles en nog wat, eigenlijk. De hele wereld van het Rijk zit vol verwijzingen naar andere verhalen en...

Aanrader!

door: Victorienvoskamp 1 like
Spannend en vrolijk boek, je waant je al snel in de nieuwe wereld van Lucy en wil blijven doorlezen! De personages zijn pakkend en ook met humor beschreven, de avonturen op de missie goed opgebouwd, spannend en magisch. Zeker n aanrader!

fantasievol verliezen!!

door: AvanAcker 1 like
Heerlijk weer een boek waarbij je je weer waant als 12 jaar! Ik lees het nu zelf voor aan mijn kinderen en het is echt een feest hoe spannend, magisch en vol met humor dit boek geschreven is! Elke avond is het in volle spanning luisteren naar de avonturen die Lucy meemaakt! Wat goed geschreven!

Leukste Nederlandse kinderboek sinds tijden

door: ToosjeThuis 2 likes
Ik schrijf kinderboek, maar ik ben zelf op leeftijd en vond het ook geweldig. Het boek blijft nog lang na het lezen in je hoofd zitten, wat ik altijd een goed teken vind. Je zit er meteen in en leest makkelijk. Heel blij met deze ontdekking!