De orde van de Gouden Leeuw

Mythologie, middeleeuwen en magie

De Orde van de Gouden Leeuw is het eerste deel van een veelbelovende nieuwe fantasyserie.

In paniek rennen Lucy en haar moeder door de straten van Amsterdam, op de vlucht voor duistere figuren. Ze kunnen niet bij elkaar blijven, en haar moeder duwt Lucy een mysterieus boek in handen. Lucy moet naar een geheime grot onder de brug gaan en daar het boek direct openen. Ze doet wat haar moeder zegt en belandt voor ze het weet in een andere wereld: het Rijk.
Daar ontmoet ze Alfred, Sam en Milstone. Zij leiden haar rond in het Gewest waar ze wonen en beloven haar te helpen haar moeder terug te vinden. Maar er gebeuren mysterieuze dingen in het Rijk. Er komen steeds meer signalen dat er angstaanjagende krachten aan het werk zijn en ze ontdekken dat Lucy de enige is die het Rijk kan redden. Ze moet zes Onnavolgbare Opdrachten uitvoeren om te voorkomen dat de gevaarlijke Schaduwheer Jaldabaz al het leven in het Rijk vernietigt.

'De wereld van de Gouden Leeuw voelt voor mij zo echt, ik kom er al jaren. Als ik eerlij k ben voel ik me er soms meer thuis dan in de gewone wereld, en ik hoop dat ik niet de enige ben.' Dorothée de Rooy

Redactionele recensie

Recensies (9)

Meer recensies

Is De orde van de Gouden Leeuw het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De orde van de Gouden Leeuw