De overgave
  Luister een fragment

De overgave

Gelezen 1723 Aan het lezen 15 Wil ik lezen 256 Favoriet 194 Recensies 26
Literatuur & Romans Artikelen 2 Lijsten 8 Spots 4 Hebban 1000 101   Topics 0
Texas 1836 een groep jonge Comanche-indianen overvalt het fort van de pioniersfamilie Parker. Granny, de moeder van het gezin, moet toezien hoe haar kinderen en kleinkinderen worden ontvoerd. De vrouw overleeft het ondraaglijke op pure wilskracht.
Veertig jaar later krijgt de dan hoogbejaarde Granny, bezoek van Quanah, de aanvoerder van de door haar zo gehate Comanche. Hij is op weg om zich over te geven en zijn verslagen volk voor altijd in het reservaat te leiden. Hiermee wordt, na bijna vierhonderd jaar, de onderwerping van de oorspronkelijke bewoners van Amerika een feit.
De overgave vertelt het aangrijpende en onvoorstelbare leven van een vrouw die in het gevecht om haar kinderen en kleinkinderen uiteindelijk het machtigste wapen moet leren hanteren: vergeving.

De overgave, gebaseerd op historische feiten, is een roman van hoop, wraak en nietsontziende liefde.

Literaire fictie algemeen
Uitgeverij De Arbeiderspers B.V.
13 september 2007
27 november 2012