de overname

Thrillers & Spanning   Topics 0
Mijn echtgenote Berthe leest de laatste tijd veel romans , veel meer dan ik ooit gelezen heb . Ik heb het idee opgevat om in plaats van een boek te lezen er zelf een te schrijven . Ik moet toegeven dat mijn literaire interesse beperkt is tot de zogenaamde spannende verhalen . En nu wil ik zelf eens zo’n boek schrijven .
Ik kijk graag naar Scandinavische serie's en ik heb mijn verhaal geplaatst in Noorwegen . Het is geen essay en alleen maar een , naar ik hoop , spannend en intrigerend verhaal . Er is soms wat humor maar voornamelijk ironie .
Mijn verhaal begint zo :
"Eerste minister Greet Hesselbergh mijmert nog wat na in haar ambtswoning aan de Einar Gerhardsens Plass in Oslo . Haar man Stein is vorige week al vertrokken naar hun vakantiehuis in de omgeving van Bergen . De zomervakantie zit er aan te komen en ook de regeringsleiders snakken naar ontspanning . Ze blijven veelal in eigen land . Het land is groot en de natuur is groots "

Maar algauw komt er beetje met een keer spanning en intrige ....

Literaire thriller
Brave New Books