De Panama Papers, waar gaan ze echt over?

De Panama Papers, waar gaan ze echt over?

De Panama Papers gaan over staatshoofden, politici, miljardairs en andere invloedrijke mensen over de hele wereld, die met behulp van financiële offshoreconstructies hun vermogen verhullen, belasting ontwijken, geld witwassen, gestolen kunstwerken kopen, terrorisme financieren en mensenhandel mogelijk maken. In deze offshorewereld draait het om een ding: anonimiteit. Tot nu. Dankzij een anonieme hacker en een internationaal team van journalisten zijn de luiken van deze wereld geopend. Victor Broers gaat in op de belangrijke vragen die het bestaan van de offshorewereld oproepen. Is de globalisering te ver doorgeschoten? Is het ethisch verantwoord om de bronnen van een land te gebruiken zonder daar belasting te betalen? Hoe verhoudt de offshorewereld zich tot economische ongelijkheid? De Panama Papers roepen niet alleen vragen op over een financiële constructie, maar ook over de constructie van onze samenleving.

Business & Management , Management & Organisatie
Economie en bedrijf algemeen
Q
19 juli 2016
19 juli 2016

Reacties op: De Panama Papers, waar gaan ze echt over?