De papieren lantaarn

Vanuit een gesloten, Engelse pub – De Papieren Lantaarn – in een dorp grenzend aan het landgoed Chequers, wandelt een mislukt dichter over het platteland en brengt in deze surreële, transformerende periode die beheerst wordt door het coronavirus, zowel zijn eigen geschiedenis als die van het landschap in kaart. Zijn verleden draagt littekens en het heden biedt geen kompas. Van plaatselijke raves in geheime valleien tot de gevolgen van de lockdown, de klimaatveranderingen en het kapitalisme: De Papieren Lantaarn schetst een bijna tastbaar en complex portret van een man en zijn omgeving.
Burns vermengt memoires met fictie en beschrijft op krachtige wijze de impact van het coronavirus op de onze psyche.

Is De papieren lantaarn het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De papieren lantaarn