De parasieten van de geest

Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 1
Fantasy & SF   Topics 0

Wilson is op een welhaast magische wijze gefascineerd door het latente vermogen van de mens tot ongekende geestelijke krachtsexplosies te komen, die uiteindelijk tot het allesomvattende inzicht in ´het al´zullen leiden. ´De parasieten van de geest´ is het verslag van een ontdekkingsreis in de nog niet geëxploreerde gebieden van de menselijke geest. Wilson werkt binnen het raam van een archeologische opgraving in Turkije de volgende theorie uit: Geheimzinnige krachten beletten de mens tot volledige ontplooiing van zijn geestelijke potenties te komen. Krachten, in de mens zelf aanwezig, ontrekken hun praktische macht aan de oerbron van de menselijke geest. Het verhaal speelt zich rond het jaar 2000 af. Een kleine groep ingewijden slaagt erin de wereld te verlossen van deze geheimzinnige krachten die de mens beletten met volle teugen te drinken van het collectief geestelijk reservoir. Wij hebben te lang onze aandacht gericht op de buitenwereld: Wij beschouwen deze buitenwereld als de enige ´werkelijkheid´die onze verbeelding per definitie als ´onwerkelijk´doet beschouwen. Maar de rijkdom, maar ook de gevaren liggen binnen in ons.

Fantasy & SF
Atlas Contact, Uitgeverij
01 januari 1967
02 februari 2021
9025461913

Reacties op: De parasieten van de geest