De perfecte moeder

Gelezen 185 Aan het lezen 5 Wil ik lezen 195 Favoriet 9 Recensies 60
Literatuur & Romans Spots 7   Topics 0

Nelleke en Helena zijn vrouwen die elk op hun eigen manier trachten te ontsnappen aan hun verstikkende verleden. Nelleke wil vluchten uit het armoedige bestaan dat ze van haar ouders erfde en zal daarvoor tot het uiterste gaan. Rijkeluiszoon Jacob lijkt de perfecte man om te manipuleren in een huwelijk dat haar rijkdom zal verzekeren. Alleen: maakt geld alles goed?

Helena groeit op in een, voor de buitenwereld, perfect gezin. Maar is dat wel zo? Wat er achter gesloten deuren gebeurt, blijft lang verborgen. Wanneer haar moeder plots overlijdt, stort Helena's zorgvuldig gecreëerde wereldje in. De verstrekkende gevolgen van haar moeders dood, blijven haar voor de rest van haar leven achtervolgen. Hoe ontloop je immers het systeem waarin je opgroeide, als dat je nooit meer loslaat?

De perfecte moeder is een aangrijpende roman over twee sterke vrouwen die niet kunnen ontsnappen uit de wereld waarin ze opgroeiden. Dit boek zal zowel de lezers van romans alsook de lezer die van wat meer spanning houdt, aanspreken.

Hamley Books
04 april 2019