De perfecte zus

De perfecte zus

Rank 4835 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 6 Favoriet 0 Recensies 0

‘Een prachtig portret van een immigrantenfamilie en een van de beste romans die ik in lange tijd heb gelezen. Onmogelijk weg te leggen.’ Herman Koch
‘Zoals alle meeslepende, romantische en spannende verhalen, bestaat de kern van De perfecte zus uit een krachtig emotioneel drama: een verhaal van liefde, verlies en donkere familiegeheimen.’ Paula Hawkins
Sylvie, de mooie, briljante, succesvolle oudste dochter van de Chinees-Amerikaanse familie Lee, vliegt naar Nederland voor een laatste bezoek aan haar stervende grootmoeder – en verdwijnt dan spoorloos. Sylvie is geen vreemde in Nederland: ze groeide er op in het gezin van haar oom, -omdat haar eigen ouders als ongeletterde immigranten te arm waren om hun beide dochters te kunnen onderhouden. Ze verhuisde pas weer terug naar haar familie in New York toen ze negen was. Amy, de beschermd opgegroeide tweede dochter van de familie Lee, was nog te jong om zich dit alles te kunnen herinneren. Zij heeft altijd tegen haar grote zus opgekeken als de sterke en onverschrokken alleskunner die haar overlaadde met onvoorwaardelijke liefde.
Nu Sylvie is verdwenen, is het Amy’s beurt om doortastend te zijn. Angstig maar vastberaden reist ze naar de laatste plek waar haar zus is gezien. Maar in plaats van eenvoudige antwoorden te krijgen, ontdekt ze de gecompliceerde en pijnlijke waarheid. Sylvie, de perfecte zus, had grote geheimen. Geheimen die meer onthullen over Amy’s familie dan ze zich ooit had kunnen voorstellen.
Over de eerdere boeken van Jean Kwok
‘Heldere, serene debuutroman.’ NRC Handelsblad
‘Een aangrijpende roman over teleurstellingen, verborgen liefde en armoede.’ Elegance
‘Een hartverscheurend familieverhaal, geïnspireerd door ware gebeurtenissen.’ The New York Times

Feelgood , Literatuur & Romans
Boekerij