Rozing_Psychiater_VP

Volkskrant:

De psychiater en het meisje

Gelezen 532 Aan het lezen 29 Wil ik lezen 597 Favoriet 23 Recensies 51
Literatuur & Romans Artikelen 9 Lijsten 7 Spots 16   Topics 0   Leesclub

Het leven van de jonge arts Edgar Simons heeft er wel eens zonniger uitgezien. Zijn vriendin heeft hem verlaten en in zijn opleiding tot psychiater staat hij onder verscherpt toezicht na een inschattingsfout met fatale gevolgen. Sindsdien valt het niet mee om zijn opleider ervan te overtuigen dat hij wel geschikt is voor het vak. Buiten zijn werk in het Huygens MC probeert hij zijn oma te steunen, die hem regelmatig met een borreltje te veel op belt om te zeggen dat ze niet meer wil leven.

Edgar is zelf niet vrij van psychiatrische klachten – hij heeft een depressie en drinkt meer dan hij van zijn patiënten acceptabel vindt. Steeds vaker vraagt hij zich af of hij wel psychiater moet worden en waarom hij dat eigenlijk wil. Dan krijgt hij Stella in behandeling, een jonge, aantrekkelijke borderlinepatiënte met een aanstekelijk gevoel voor humor. Stella is grenzeloos en dringt steeds verder in Edgars leven door. Zij fascineert hem, hij obsedeert haar. Hij moet haar op afstand zien te houden, maar hoe?

Populaire fiction algemeen
Meulenhoff Boekerij B.V.
06 januari 2016
02 februari 2016

Ooit een normaal mens ontmoet?

door: jeanne vogel 1 reactie 2 likes

Erik Rozing (1976) is arts en psychiater. De psychiater en het meisje is zijn debuut.

Edgar Simons is arts-assistent psychiatrie. Als onderdeel van zijn opleiding tot psychiater werkt hij op de deeltijdbehandeling psychiatrie van het Huygens in Leiden (waar gemakkelijk het LUMC in valt te...

Reacties op: De psychiater en het meisje