De raadselen van de maatschappij

De raadselen van de maatschappij

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0

In Raadselen van de maatschappij worden de opbrengsten van honderd jaar sociologie in Nederland onder de loep genomen. De auteurs, allen Nederlandse sociologen van verschillende generaties en diverse universiteiten en instituten, werd gevraagd naar de oogst van hun deelterrein, maar ook naar de maatschappelijke invloed van de vergaarde kennis. Wat hebben sociologen bijgedragen aan het denken over ingrijpende transformaties in de samenleving, zoals individualisering of secularisatie? Wat is hun duiding van actuele uitdagingen op het gebied van migratie, klimaat, onderwijsongelijkheid? Hoe tekenden hun inzichten het beleid en het maatschappelijk debat? En: Wat kunnen we voor de toekomst verwachten?

Met bijdragen van: Abram de Swaan, Tanja van der Lippe, Paul Schnabel, Marjolein Broese van Groenou, Dick Houtman, Inge Sieben, Jeroen van der Waal, Anne-Rigt Poortman, Peer Scheepers, Willem de Koster, Halleh Ghorashi, Jan Willem Duyvendak, Marcel Lubbers, Helga Valk, Bettina Bock, Jan Rath, Rafael Wittek, Monique Kremer, Frank van Tubergen, Mark van Ostaijen, Anke Brons, Rudi Wielers, Hilje van der Horst, Yolie Michielsen, Barbara van Mierlo, Sigrid Wertheim-Heck, Arie Glebbeek, Peter van Laarhoven, Thijs Bol, Sara Geven, Quita Muis, Tim Reeskens, Roy Kemmers, Kjell Noordzij, Ellen Verbakel en Bas Hofstra.

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen
Gennep B.V., Uitgeverij Van
25 november 2022
25 november 2022

Reacties op: De raadselen van de maatschappij