De race tegen de schildpad

Grote natuurkundigen als Einstein en Galilei waren meesters in het bedenken van gedachte-experimenten: soms bizarre, en altijd baanbrekende hersenspinsels waarmee ze hun revolutionaire natuurkundige theorieën vorm konden geven en buiten het laboratorium konden testen. Theorieën die hun tijd ver vooruit waren. De natuurkunde is opgedeeld in theorie en experiment. De theoretisch fysicus maakt modellen op basis van experimenten en doet nieuwe voorspellingen. De experimentator test die voorspellingen weer. Maar wat als een nieuwe theorie niet te testen valt? Als de benodigde techniek er nog niet is of een bepaald experiment te duur is? Dan rest ons alleen nog het gedachte-experiment.

Recensies (1)

Is De race tegen de schildpad het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De race tegen de schildpad