De racer

De racer

In deze autobiografie vertelt Fernando Alonso openhartig over zijn leven. Van zijn jeugd, en de soms lastige keuzes die zijn familie moest maken om hem te steunen in zijn carrière, tot zijn latere succes als coureur. Hij reed in totaal in 17 seizoenen Formule 1 en werd tweemaal wereldkampioen. Ook won hij in 2018 en 2019 de 24 uur van Le Mans.
Alonso’s carrière kende niet alleen hoogte- maar ook dieptepunten. Hij had vaak pech bij zijn teamoverstappen. Zijn vete met toenmalig teamgenoot Lewis Hamilton bij McLaren in 2007 is nog altijd geruchtmakend, net als crashgate met Nelson Piquet jr. bij Renault in 2008, waarvoor de teamleiding van Renault voor lange tijd geschorst werd. Alonso neemt nooit een blad voor de mond, ook niet in dit boek.
De racer is een ontzettend interessant portret van een van de meest getalenteerde coureurs in de autosport. Een onmisbaar verhaal voor iedereen die van Formule 1 houdt.
Lifestyle & Vrije tijd
Volt