De ratelende robots

Junior   Topics 0
Bot was ooit een speelgoedrobot, maar er is veel gebeurd sinds hij was weggegooid en met amper twee en halve herinnering wakker werd. Na al zijn avonturen vindt Bot het tijd om even uit te blazen, tot hij een oude vriend van hem terugziet: het robothuisdier Meneer Varken. Die nodigt Bot en zijn vrienden uit naar een mooi groen parkje tussen alle hoge flatgebouwen. Naast mooie natuur, vinden ze hier ook allemaal afgedankte robothuisdieren. Zij komen hier samen, en worden verzorgd door verschillende kinderen voor wie deze plaats ook veilige plaats is een gejaagde wereld. Maar toch kan Bot hier niet van genieten: zijn emoties slaan helemaal op, van blij naar boos naar droevig, zonder dat hij dat zelf wil. Hij is toch zelf niet stuk? Kunnen zijn vrienden hem nog redden?
"De boodschap blijft mooi: je gebreken maken je niet wegwerpbaar, ze maken je net tot wie je bent."(recensie Het Nieuwsblad)

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar