De recensent

De recensent

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 1 Favoriet 0 Recensies 0
In 'De recensent' zijn acht verhalen opgenomen, die verschillen in stijl en sfeer, maar één belangrijke overeenkomst hebben. Bij elk van de hoofdpersonen doet zich in het leven een specifiek moment of gebeurtenis voor, die een fundamentele keuze inluidt en zijn toekomst volledig op zijn kop zet.
Met 'de recensent' debuteert Raaijmakers als schrijver van korte verhalen, met dien verstande dat sommige van die verhalen zo lang zijn dat 'novelle' een toepasselijker benaming zou zijn. De vertellingen zijn soms hard, soms bitterzoet en worden gekenmerkt door verrassende wendingen, waarbij de lengte geen afbreuk doet aan de diepgang en actuele thematiek.
Van Raaijmakers verschenen eerder drie romans onder de titels 'Eindeloze imperfectie' , 'Een week pillowtalk' en 'Voetballer in de tuin van Epicurus'.
Raaijmakers verstaat de kunst een roman te schrijven als een verhalenverteller en een verhaal te componeren als een roman. Deze bundel is daarvan de stille getuige.
Korte verhalen , Literatuur & Romans
Schrijverspunt
16 augustus 2019

? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 17,50 Bestel het e-book € 5,99