De Schoolfabriek

Wanneer jouw kleuter naar school gaat, krijgt je leven als ouder een nieuwe dimensie. Je kind krijgt speelafspraakjes, wordt in razend tempo groot en komt thuis met allerlei leuke nieuwe vieze woorden. Als ouder sta je ook opeens dagelijks op het schoolplein en moet je je redden tussen al die andere vaders en moeders. Wat is daar de etiquette eigenlijk en wat doe je als een vriendje tijdens een speelafspraakje vanaf jouw wc roept: 'Mama van Magnus, veeg je mijn billen even af?'

Alles wat je als ouder wilt weten over de bassischool staat in De schoolfabriek! Ervaringsverhalen van Sofie en een heleboel andere ouders, adviezen & tips van verschillende deskundigen én de verhalen van hele leuke BN'ers: Bracha van Doesburgh, prinses Laurentien, Jandino Asporaat, Aaf Brandt Corstius en Ruud de Wild. Tot slot is er ook een hoofdstuk speciaal voor je kind, geschreven door de kinderen van Sofie & Eva. Laat die eerste schooldag maar komen.

Sofie van den Enk (1980) is tv-presentator van onder meer Keuringsdienst van Waarde en schrijft columns in Opzij en Ouders van Nu. Eva Munnik (1976) is auteur en freelance journalist voor televisie en tijdschriften. Ze schreven samen eerder De melkfabriek. Van Eva Munnik verscheen eveneens De wereld rond in 10 jaar.

Redactionele recensie

Recensies (3)

Meer recensies

Is De Schoolfabriek het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De Schoolfabriek