De sekte
  Luister een fragment

VN:

De sekte

Rank 6787 Gelezen 900 Aan het lezen 19 Wil ik lezen 569 Favoriet 37 Recensies 45
Thrillers & Spanning Artikelen 1 Lijsten 3 Spots 19   Topics 0

Op een klein eiland aan de Zweedse kust heeft zich een New Age-beweging gesetteld. Hun charismatische leider, Franz Oswald, ontwikkelde de doctrine ViaTerra, die een onweerstaanbare aantrekkingskracht heeft op beroemdheden en vooraanstaande politici. Sofia Bauman, net afgestudeerd aan de universiteit, raakt gefascineerd door de leer van ViaTerra. Ze is gecharmeerd van Oswald en accepteert de baan die hij haar aanbiedt.

Wanneer de idyllische zomer ten einde loopt en een ondoordringbare mist het eiland opslokt, vraagt Sofia zich af of ViaTerra wel zo'n nobele beweging is als ze aanvankelijk dacht. Er lijkt echter geen weg terug naar haar oude leven. Want niemand kon ViaTerra ooit verlaten.

Thriller
Sofia Bauman (1)
A.W. Bruna Uitgevers B.V.
06 september 2017
11 september 2017

Kees van Duyn Hebban Recensent

Autobiografie verpakt in fictief jasje

door: Kees van Duyn

Vanaf het moment dat ze haar eerste letters schreef, wilde Mariette Lindstein schrijven. Op haar zesde tekende ze boeken, op haar veertiende schreef ze korte verhalen voor tienertijdschriften. Na haar studie wilde ze journalist worden, maar omdat ze zich op negentienjarige leeftijd bij de...

Reacties op: De sekte