De spreekbeurt van Alin: over een wandelende tak of een vleesetende plant?

Junior   Topics 0
In dit bijzondere boek op AVI E4 kiest de lezer zelf de afloop van het verhaal. Het verhaal is letterlijk doormidden geknipt. Alin twijfelt waarover ze haar spreekbeurt zal houden. Ze heeft twee ideeën, maar zijn die dingen niet te klein voor in de klas? ’s Avonds hoort Alin haar ouders in de badkamer. Mama giet twee druppels uit een flesje over papa’s kale hoofd en … zijn haar begint te groeien! Dan krijgt Alin een briljant idee …
Vanaf dit punt in het boek zijn de pagina’s doormidden geknipt en ontwikkelt het verhaal zich in twee richtingen. In het bovenste verhaal gaat Alins spreekbeurt over Takkie, haar wandelende tak. En in het onderste verhaal gaat haar spreekbeurt over mama’s vleesetende plant Happie. In beide gevallen voegt ze een klein beetje haargroeimiddel toe. Dat kan geen kwaad, toch? Welk verhaal je ook leest, dit boek is geknipt voor jou!

Kind & Jeugd
Leren lezen
Uitgeverij Zwijsen
15 maart 2021
15 maart 2021

Reacties op: De spreekbeurt van Alin: over een wandelende tak of een vleesetende plant?