De tedere verteller

'De wereld is een stof die we dagelijks weven op grote weefgetouwen van informatie, discussies, films. Boeken, roddels, kleine anekdotes. Tegenwoordig is de reikwijdte van deze weefgetouwen gigantisch – dankzij het internet kan iedereen deelnemen aan dit proces, verantwoordelijkheid nemend of niet, vol haat of vol liefde, goedschiks of kwaadschiks. Als dit verhaal verandert, verandert de wereld mee. In die zin is de wereld gemaakt van woorden. Daarom is hoe we over de wereld nadenken, maar ook hoe we erover vertellen, van het grootste belang.'

De tedere verteller bevat naast de gelijknamige Nobelprijslezing van Olga Tokarczuk een tiental andere onvergetelijke essays over psychologie, literatuur en cultuur, die een onmisbaar inzicht bieden in haar schrijverschap en in de wereld waarin we leven.

Redactionele recensie

Recensies (4)

Meer recensies

Is De tedere verteller het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De tedere verteller