Thigmofiel

De thigmofiel

Gelezen 29 Aan het lezen 2 Wil ik lezen 16 Favoriet 3 Recensies 2
Non-fictie Artikelen 4 Newsroom 1 Lijsten 1   Topics 0

Het is de plezierige tegenhanger van claustrofobie: thigmofilie, de liefde voor de kleine ruimte, het verlangen naar geborgenheid, grond onder je voeten, het gevoel dat wegkruipen de beste oplossing is. De kat doet het wanneer hij in zijn kartonnen doos gaat zitten, de kakkerlak die wegschiet tussen spleten in het hout, en de mens, wanneer hij in foetushouding onder zijn dekbed gaat liggen of zich terugtrekt op de wc. Midas Dekkers heeft begrip voor die kat, die kakkerlak, die mens. In een tochtige wereld vol licht, lucht en kale vlaktes, is het goed om je veilig te voelen. Dekkers schrijft en filosofeert met vertrouwde verve over het tastbare geluk op de vierkante meter.

Mens & Maatschappij
Uitgeverij Atlas Contact b.v.
11 december 2015

AD:

Hebban recensie

Amusant boek voor tussendoor

op 04-01-2016

Midas Dekkers is een bioloog met een voor gewone stervelingen lichtelijk dwarse kijk op de mensen- en dierenwereld en de manier waarop mensen met dieren omgaan en erop reageren. Hij doet daar graag verslag van in radio- en televisieprogramma’s en in gedrukte media. Inmiddels heeft hij ook al een flinke boekenproductie op zijn naam staan. De thigmofiel is zijn meest recente titel.

Thigmofiel is een...

Lezersrecensies (1)

Heerlijk boek

door: niethetdoel 1 like
Een genot om te lezen. Leuke wetenswaardigheden vlot en met humor aan elkaar geschreven. De liefde voor dieren is voelbaar in elke alinea.