De tijd dringt

De tijd dringt

Welke planeet laten we onze kleinkinderen na? Voor veel bezorgde opa’s en oma’s is het al lang geen theoretische vraag meer. In het zog van en als steun aan de jongerenmarsen voor het klimaat ontstond in januari 2019 de burgerbeweging Grootouders voor het Klimaat. Missie: ‘een leefbare wereld voor onze kleinkinderen’. Voor dit boek schrijven 69 oma’s en opa’s een brief naar hun kleinkinderen, kinderen, beleidsmakers, Karl Marx of Voka-voorzitter Wouter De Geest. Nuchtere en emotionele, politiek geïnspireerde en anekdotische, persoonlijke en meer overschouwende brieven: een koor van verschillende stemmen die vanuit heel verschillende invalshoeken zeggen dat de tijd dringt. ‘Ik hoop van harte dat dit boek door vele beleidsmakers zal worden gelezen en serieus zal worden genomen’, aldus Jan Terlouw in zijn voorwoord. ‘Dat kan toch ook moeilijk anders. Ook beleidsmakers hebben kinderen en vaak wellicht ook kleinkinderen, van wie de toekomst is.’

Met een voorwoord van Jan Terlouw en brieven van o.a. Stefan Hertmans, Kristien Hemmerechts, Jeanne Devos, Caroline Pauwels, Paul Verhaeghe, Geert van Istendael en GAL.

Mens & Maatschappij
Mens en maatschappij algemeen