De tijdelijke gentleman

Jack McNulty is een `tijdelijke gentleman, een Ier wiens aanstelling in het Engelse leger tijdens de Tweede Wereldoorlog nooit vast is geweest. Ook zijn huwelijksgeluk met Mai Kirwan, het mooiste meisje van Sligo, is geen lang leven beschoren. Na vele omzwervingen, als soldaat, ingenieur en observator voor de Verenigde Naties, komt Jack uiteindelijk in Accra terecht, waar hij besluit zijn grillige levensverhaal op papier te zetten.
Sebastian Barry werkt gestaag voort aan een reeks onafhankelijk van elkaar te lezen romans waarin hij één familie, zijn eigen, op de voet volgt en zo de twintigste-eeuwse geschiedenis van Ierland en de Ieren in kaart brengt. In ons taalgebied vonden al meer dan 35 000 van zijn boeken hun weg naar de lezers.

Recensies (1)

Is De tijdelijke gentleman het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De tijdelijke gentleman