De toch niet zo eenzame tocht van Torre

Junior   Topics 0
“Ik kan niet wachten met voorlezen” (Dieuwertje Blok)

Samenvatting (Omschrijving/Inhoud)
Als Torre hoog in de bergen bij zijn oom moet gaan wonen, stort zijn wereld in. Maar al snel went hij aan zijn nieuwe leven in de wonderlijke berghut van oom Fons. Dan komt Torre samen met het eigenwijze geitje Natneus door een storm in de problemen. Dat is het begin van een wervelende tocht door spannende bossen en onderaardse gangen in een wereld van wilde dieren, sympathieke aardmannen en een levensgevaarlijke berglor.

Een heerlijk (voor)leesboek om helemaal in te duiken, bomvol bonte figuren om direct in je hart te sluiten. Het wervelende verhaal en de wonderlijk mooie illustraties zorgen ervoor dat dit sfeervolle boek leest als een spannende film.

“Vrolijk, grappig, avontuurlijk: wat een ontzettend leuk debuut!”
Gouden Griffel-winnaar Jan Paul Schutten

“Ik gun iedereen een Oom Fons en zoveel fantasie om nooit meer alleenzaam te zijn en ik kan vooral niet wachten met voorlezen!”
Dieuwertje Blok

Auteur
ANNEKARIJN OVERDUIN (1975) studeerde kunstgeschiedenis, schreef tentoonstellingsteksten en ontwikkelde jarenlang spannende speurtochten voor kinderen en families in musea. Zo kwam ze erachter dat ze kinderen het meest kon raken door meeslepende verhalen te vertellen met een flinke portie humor. Dit is haar eerste kinderboek.

Kind & Jeugd
Fictie kinder- en jeugdboeken algemeen
Pavlov
07 oktober 2020