De torens van Rotterdam

10 mei begint voor Nederland als een onwelkome verrassing, zodra Fall Gelb opdoemt. Duitsland verwachtte dat ze als welkome gast zouden worden ontvangen. Maar op veel plekken aan de grenzen en andere plaatsen begint flink verzet. De laffe streek om Duitse soldaten als Nederlanders te vermommen en daarmee ons leger te verrassen, werkte slechts even, al snel beginnen er overal bloederige gevechten. Menig geschiedenisboek vertelt tot aan de laatste minuut wat er allemaal toen gebeurd is met dappere soldaten en ministers... Dit verhaal is anders. Hier wordt juist de gewone Nederlander zoals jij en ik aan het woord gelaten. Daarnaast, als je als schrijver behept bent met helderziendheid, krijg je met meer te maken en zeker te voelen als wenselijk is. Dit verhaal begon ooit met een documentaire over het grote bombardement, Tijdens het eten koken, verscheen een visioen, daaruit ontstond dit boek. Al snel werd mij duidelijk dat talloze dolende zielen hun verhaal willen vertellen om niet vergeten te worden. Als een caleidoscoop voeren hun talloze storys je mee naar een gruwelijk gebeuren. Het afgrijselijke bombardement.

Is De torens van Rotterdam het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De torens van Rotterdam