De tricolore trui

Gerenommeerd wielerauteur Herman Laitem schetst een boeiend beeld van 125 jaar Belgische kampioenschappen en 125 wegkampioenen. Een verhaal van sportieve strijd, duistere intriges en Vlaams-Waalse spanning In acht tijdsperiodes verdiept de auteur zich in de bewogen geschiedenis van de wielerbond. Met spitse kaderstukken, historische portretten, verrassende wielerweetjes, uitslagen en statistische info Verschijnt naar aanleiding van de 125ste verjaardag van de KBWB
Wielerauteur Herman Laitem en sportarchivaris Jozef Hamels schetsen in een lijvig en rijk geïllustreerd boek een boeiend beeld van 125 jaar Belgische kampioenschappen. Het boek leest als een staalkaart van sport, maatschappij en de menselijke soort: strijd en intrige, Vlaams-Waalse spanning, helden in een gevecht tussen top en flop, lepe calimero's en koersbommen van één dag... In acht periodes krijgen we een gevarieerd beeld van de bewogen geschiedenis van de wielerbond en van de populairste sport van het land, met spitse kaderstukken, historische portretten en verrassende wielerweetjes. Naar aanleiding van de 125ste verjaardag van de KBWB. Met complete uitslagen en statistische info.

Is De tricolore trui het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De tricolore trui