De tweestrijd

Op haar zeventiende wordt Renate verliefd op de narcistische, maar stoer aantrekkelijke Take. Ze is als kind emotioneel verwaarloosd, waardoor ze een gemakkelijk doelwit is voor zijn zucht naar waardering en aandacht. Voor ze het weet raakt ze verstrikt in een onstuimige liefdesrelatie van aantrekken en afstoten, van strijd en hartstocht.
Wanneer hun conflicten heftiger worden gaat ze van Take weg, om al snel weer bij hem terug te keren – een patroon dat zich herhaalt. Wat volgt is een bijna levenslange strijd tussen haar gevoelens voor hem en haar eigenwaarde. Zal ze uiteindelijk inzien dat ze zich los moet maken van zijn magnetische aantrekkingskracht en voor zichzelf moet kiezen?
In deze waargebeurde coming of age roman vol emotionele diepgang, volgen we Renate’s tweestrijd. Dankzij haar meeslepende schrijfstijl leef je geboeid mee met haar reis om haar eigenwaarde te hervinden en wordt op schrijnende wijze duidelijk wat Take met haar deed. Maar ook wat haar eigen aandeel daarin was en waarom ze het allemaal heeft laten gebeuren. De tweestrijd werpt belangrijke vragen op over macht en afhankelijkheid. Wie is de winnaar en wie de verliezer?

Recensies (1)

Is De tweestrijd het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De tweestrijd