De vaginabijbel

Rank 3412 Gelezen 1 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 0 Favoriet 0 Recensies 0

Veroorzaakt het eten van suiker schimmelinfecties? Heeft schaamhaar een functie? Heb je een zorgregime nodig voor je vulva en vagina? Verschrompelt je vagina als je geen seks hebt? Hoe zit het nou echt met het HPV-vaccin? Zoveel belangrijke vragen, en zoveel overtuigende, verwarrende en tegenstrijdige desinformatie! In dit tijdperk van clickbait, pseudowetenschap en influencers kun je makkelijk overspoeld raken. Hoe scheid je nu de feiten van de fictie? Gynaecoloog Jen Gunter, een deskundige op het gebied van vrouwenzorg – en de populairste arts op internet – schiet te hulp met een boek dat mythes ontkracht en vrouwen informeert en bekrachtigt. Ontdek de waarheid over: • Het vaginale microbioom • Genitale hygiëne, glijmiddelen, en mythes en misvattingen over hormonen • Hoe voeding de vaginale gezondheid beïnvloedt • Cosmetische chirurgie voor de vagina • Welke veranderingen je kunt verwachten tijdens de zwangerschap, na de bevalling en in de menopauze • Hoe de geneeskunde vrouwen tekortdoet door symptomen weg te wuiven Plus: • Strings versus kant: het beste ondergoed voor een gezonde vagina • Hoe je de beste tampon kunt kiezen • De clitoris in al haar glorie en de mythe van de g-spot … En nog veel meer. Of je nu een 26-jarige bent die bang is dat haar schaamlippen ‘niet cool’ zijn of een 66-jarige die kampt met pijn tijdens seks; deze uitgebreide gids zal beslist een leven lang je betrouwbare hulpbron zijn.

Samsara Uitgeverij
01 januari 2020