De val van Oranje

Zet de tv maar uit en lees waarom Oranje deze zomer weer afwezig is op een groot eindtoernooi. Want dat is geen toeval, beweert Pieter Zwart. In zijn veelgelezen analyses ontleedt hij hoe Oranje zo heeft kunnen falen. En belangrijker: hoe we weer kunnen herrijzen. Lees waarom we het ex-voetballerskartel moeten breken, onze man moeten laten lopen en de flanken cadeau moeten geven. En wist je dat wij Nederlanders eigenlijk helemaal niet kunnen aanvallen?

Young kid Pieter Zwart (1992) is kritisch, maar schetst ook een alternatieve, hoopvolle toekomst voor Oranje. Zelf voetbalde zelf maar een jaar bij de D-tjes, maar inmiddels is hij met zijn laptop uitgegroeid tot Nederlands belangrijkste voetbalnerd.

Is De val van Oranje het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De val van Oranje