De verborgen apotheek

De verborgen apotheek

Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 0 Recensies 0
De wereldwijde bestseller, binnenkort verfilmd als televisieserie.
Londen, 1791. Nella Clavinger wacht in haar verborgen apotheek op een nieuwe klant. Hoewel ze een gewaardeerd apotheker is, gebruikt ze haar kennis het liefst voor andere doeleinden: ze maakt vergif voor vrouwen die aan een man willen ontsnappen. Als haar nieuwe klant de pas twaalfjarige Eliza Fanning blijkt te zijn, ontvouwt er zich een onverwachte vriendschap.
Londen, heden. Historicus Caroline Parcewell viert haar trouwdag alleen, treurend om haar overspelige man. Als ze een oud apothekersflesje in de Theems vindt, wordt haar nieuwsgierigheid gewekt. Ze vermoedt dat het flesje een link heeft met de onopgeloste apothekersmoorden die tweehonderd jaar geleden plaatsvonden. Maar als ze op onderzoek uitgaat, heeft dat gevolgen voor het heden en het verleden...
‘Een echte pageturner, waarmee je je even in Londen waant. Een mustread!’ Chicklit
‘Sarah Penner verweeft op ingenieuze wijze het verhaal van drie heldinnen, verdeeld over twee tijdlijnen. Een gedurfd en geslaagd debuut!’ Kate Quinn, auteur van Het Alice-netwerk en De jaagster
'Sarah Penner heeft een verhaal geschreven waarin de kracht van vrouwen prachtig belicht wordt.' Publishers Weekly

Harpercollins
15 februari 2022