De verraderlijke zee

* Een spannend en uitvoerig geïllustreerd overzicht van de belangrijkste scheepsrampen langs onze kust
Van de spookschepen uit de eerste helft van de 19de eeuw tot de Herald of Free Enterprise en de Mont-Louis
Van de hand van een man die zelf actief is geweest als zeeman, redder en lid van de zeevaartpolitie
Het resultaat van meer dan 20 jaar onderzoek in archieven en musea langs de hele Noordzeekust
Op zee slaapt de duivel nooit. Dat hebben de opvarenden van de vele schepen die door de jaren heen met man en muis langs onze Noordzeekust vergingen aan den lijve ondervonden.
In dit fascinerende boek beschrijft Erik Baeyens de belangrijkste, tot de verbeelding sprekende, scheepsrampen en mysterieuze verdwijningen uit de 19de en 20ste eeuw langs de Noordzeekust. Het is een relaas van spookschepen en strandredders, van brandende schepen en boortorens, van gezonken stoomschepen en stalen doodskisten, van het Noordzeegraf dat een Egyptische farao in 1821 alsnog kreeg, tot de berging van de Herald of Free Enterprise in 1989, en verder, de eenentwintigste eeuw in.
De verraderlijke zee is het resultaat van meer dan 20 jaar onderzoek in archieven en musea langs de hele Noordzeekust.

Recensies (2)

Meer recensies

Is De verraderlijke zee het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De verraderlijke zee