timkamps

De verschrikkelijke jaren tachtig

Gelezen 234 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 140 Favoriet 3 Recensies 24
Literatuur & Romans Artikelen 5 Newsroom 2 Lijsten 3 Spots 5   Topics 0

De jaren tachtig. De naamloze ik-verteller woont in een woongroep, het restant van een communistische commune, samen met zijn moeder, drie andere vrouwen, wat kinderen en goeroe Bert. De kinderen worden min of meer aan hun lot overgelaten terwijl de volwassenen veel met elkaar praten (het liefst naakt - 'Als je naakt bent, heb je geen schild,' zegt Bert). Als de Kinderbescherming dreigt in te grijpen en de volwassenen allemaal in paniek raken, vat de verteller het plan op om samen met Donnie weg te lopen. Naar België. Want daar is de mayo beter.

Literaire fictie algemeen
Lebowski
04 oktober 2018
05 oktober 2018

Marvin O. Hebban Recensent

Een onbevangen terugblik naar een inspirerende periode

door: Marvin O. 2 reacties 2 likes

Bert is een zelfverklaarde goeroe die halverwege de jaren tachtig met vier vrouwen en hun kinderen in één huis in Rotterdam woont. Samen vormen ze een commune waar dingen gebeuren die discutabel zijn, tenminste toch in de aanwezigheid van kinderen. Er wonen vijf kinderen in het huis en twee ervan...

Reacties op: De verschrikkelijke jaren tachtig