De vetarme mediterrane keuken

Vetarm eten is in, vooral als de gerechten er ook nog eens prachtig uitzien en lekker zijn. Ook al associëren we klassieke mediterrane gerechten als lasagne, pizza en moussaka niet direct met vetarm eten, ze ontbreken in dit boek niet. Even bladeren leert ons namelijk dat we vrij gemakkelijk vetarme versies van deze klassiekers kunnen maken, die even lekker zijn als het origineel. De mediterrane bevolking staat bekend om de gezonde manier van eten: weinig zuivel en weinig verzadigde vetten. In plaats daarvan gebruikt men veel verse ingrediënten, die boordevol smaak zitten en goed voor hart en bloedvaten zijn..
200 fantastische klassieke en eigentijdse recepten uit onder meer Spanje, Frankrijk, Griekenland, Italië, Turkije en Marokko. Alle recepten zijn van zichzelf al vetarm of speciaal daartoe aangepast. De meeste recepten bevatten nog geen 5 gram vet per portie. Er zijn een paar uitschieters, maar zelfs die blijven steken op hooguit 15 gram. Bij elk recept staan duidelijke stap-voor-stapfoto’s, terwijl een prachtige kleurenfoto het resultaat laat zien.
Dit kookboek staat boordevol geweldige ideeën voor gemakkelijk te bereiden en gezonde gerechten. Met recht hét boek voor iedereen die van lekker én gezond eten houdt.

Is De vetarme mediterrane keuken het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De vetarme mediterrane keuken