De volgeling

Zomer 1919: de Tsjechische telepaat Eugen de Rubini arriveert in Amsterdam. Hij spreekt geen woord Nederlands en voert een act op die dan eigenlijk al verouderd is, maar toch is hij in een mum van tijd the talk of the town. Hij staat voor uitverkochte theaters, stelt wetenschappers voor een raadsel en brengt met zijn mysterieuze oogopslag het hoofd van menig jong meisje op hol.

Wie was deze enigmatische figuur? In 'De volgeling' stappen we in de voetsporen van De Rubini en zijn entourage. Ze leiden ons naar het vooroorlogse Wenen en Boedapest, naar Rusland tijdens de Grote Oorlog, en naar het San Francisco van de jaren ’20 en het New York van de boeienkoning Harry Houdini.

Is De volgeling het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De volgeling