De vondeling van Kreta

Hoe belangrijk is het te weten waar je vandaan komt. Antoinette werd als baby van tien dagen in een nis te vondeling gelegd bij een kindertehuis op Kreta. Een klein briefje was in haar kleertjes gedaan met de woorden: ‘Ik kom haar weer ophalen.’ Dit gebeurde nooit. Waarom niet? Antoinette beschrijft wat zij als adoptiekind tegen kwam in een Nederlandse omgeving, haar gevoelens over anders zijn, moeten voldoen en haar eindeloze loyaliteit naar haar twee moeders. Dat er zich op het Griekse Eiland Kreta familiedrama’s hebben afgespeeld wordt haar pijnlijk duidelijk. Al zoekende probeert Antoinette haar Griekse moeder een plek te geven.

Antoinette de Boer (Kreta 1961), moeder van twee dochters, heeft 30 jaar grotendeels als manager in de kinderopvang gewerkt, heeft tien jaar geleden het roer omgegooid en haar baan opgezegd om te werken in haar bio-tuin, om door te gaan met haar zoektocht naar haar Griekse moeder en om haar autobiografie te schrijven. In haar boek wil ze duidelijk maken hoe het voelt om vondeling en adoptiekind te zijn.

Is De vondeling van Kreta het boek voor jouw Reading Challenge?

Reageren op De vondeling van Kreta