De vossen hebben holen

De vossen hebben holen is een mooi en leerzaam boek van Rien Poortvliet over het doen en laten van het wild in ons land. Reeën, korren, wilde varkens en vossen komen in dit boek aan bod. Maar ook de wilde eend, konijntjes, fazanten, patrijzen, edelherten en schadelijk wild. Poortvliet begint steeds met een korte typering van elke diersoort, waarop een reeks tekeningen volgt met toelichtingen in handschrift. De verschillende houdingen van de dieren zijn treffend weergegeven en er is aandacht voor details zoals de vorm van het gebit of de hoef. Ook maakt de auteur de lezer attent op allerlei termen, bijvoorbeeld de witte punt van de vossestaart is de 'lont', een troepje reeën heet een 'sprong'.

Recensies (1)

Is De vossen hebben holen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De vossen hebben holen