De vrouw in het meer

De vrouw in het meer

Rank 2247 Gelezen 0 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 21 Favoriet 0 Recensies 0
Thrillers & Spanning   Topics 0

Lippmans werk is bekroond met iedere prijs die er bestaat binnen het thrillergenre
Baltimore, 1966. De stad zindert van de geheimen die iedereen lijkt te kennen – iedereen behalve Maddie Schwartz. Een jaar geleden was ze nog een gelukkige vrouw die -alles had wat haar hart begeerde. Nu heeft ze een punt gezet achter haar huwelijk van bijna twintig jaar, en is ze vast-besloten om alsnog haar jeugdige ambities waar te maken om een ??gepassioneerd, zinvol leven te leiden. Ze krijgt een baan bij een middagkrant en verdiept zich in de zaak van een vermoorde vrouw, wier lichaam werd gevonden in een park.
Cleo Sherwood was een jonge Afro-Amerikaanse vrouw en niemand lijkt er iets om te geven dat ze werd vermoord. Maddies onderzoek brengt haar in contact met mensen die ooit een rol in Cleo’s leven hebben gespeeld en zorgt zo voor heel wat opschudding in hun bestaan. Maar haar onvermogen om verder te kijken dan haar eigen blik op de wereld leidt tot een hoop ellende en onrust, ook voor de man met wie ze het bed deelt, een zwarte politieagent die meer van Maddie weet dan ze denkt.
De pers over de boeken van Laura Lippman
‘Het zijn de haarfijn geschilderde portretten van de personages die ervoor zorgen dat Lippman een blijvende indruk maakt.’ Vrij Nederland
‘Een intrigerend boek over personages met levensechte, complexe gevoelens.’ ???? Chicklit.nl
‘Het spannende, goed vertaalde verhaal leidt via een psychologisch uitstekend opgebouwde plot vakkundig naar een heel verrassende, overtuigende ontknoping.’ NBD Biblion

Boekerij
04 maart 2020