De weekendmiljonair

Gelezen 70 Aan het lezen 3 Wil ik lezen 50 Favoriet 3 Recensies 1
Literatuur & Romans Top25's 1   Topics 0
Grappige en ontroerende roman over de intense relatie tussen vader en zoon

Samen met zijn vader struint Mo stad en land af in hun Ford Transit. Ze zijn op zoek naar afgedankte meubels die ze voor een zacht prijsje mogen ophalen om door te verkopen. Omdat Mo snel zijn weg vindt in het Shell Stratenboek heeft hij bedongen dat hij mee mag. Zijn vaders droom is weekendmiljonair te worden: door de week hard werken en het op zaterdag en zondag breed laten hangen. Zijn moeder gelooft niet in de dromen van haar man, haar nukkige karakter stelt Mo voor raadsels. Het huwelijk staat al jaren onder spanning. Als zijn vader voor onbepaalde tijd verdwijnt, trekt een oom bij hen in, wiens opgewekte natuur haaks staat op die van Mo’s ouders. Hij is zo brutaal de expeditie met de Ford Transit over te nemen en laat Mo zo een nieuwe wereld zien.

De Arbeiderspers
02 april 2019
24 september 2019

Guy Doms Hebban Recensent

Kleine levens, uit het echte bestaan gegrepen

door: Guy Doms

Met De weekendmiljonair , zijn achtste roman, zet de literaire duizendpoot Abdelkader Benali (1975) een pakkend, ontvankelijk verhaal neer over een migrantengezin.

‘De Ford Transit was als de betrouwbare sterke oom die je voor elk klusje kon bellen. Hij nam altijd op. Hij zegde nooit af. Hij...

Reacties op: De weekendmiljonair