Marathonloper

Marathonloper

Gelezen 27 Aan het lezen 1 Wil ik lezen 13 Favoriet 3 Recensies 2
Literatuur & Romans Artikelen 1 Spots 1   Topics 0

Wat gaat er door een hardloper heen? Wat houdt de lopende mens bezig? Deze vragen beantwoordt Benali in zijn boek. Hij dringt door tot in de kern van het hardlopen waarbij hij zijn fascinatie voor het lopen overpeinst en de pracht van de sport feilloos op de lezer overbrengt. Hij voert de lezer terug naar zijn jeugd wanneer hij het hardlopen ontdekt door de triomfen van de Marokkaanse atleet Saïd Aouita, naar zijn eerste marathon in Boedapest, naar de kern van zijn bestaan. Daardoorheen weeft Benali het verhaal van Rodrigues, zijn machtige en waardige tegenstander. Deze zeer uitgebreide herziene editie geeft de lezer nieuwe inzichten met nieuwe hoogte- en dieptepunten in het leven van een langeafstandsloper.

Literaire non-fictie algemeen
Uitgeverij De Arbeiderspers B.V.
28 september 2011

Recensies

Sigried Hebban Recensent

Al lopend aftellen naar de eindstreep

door: Sigried 1 like luisterboek
Ik luisterde naar dit boek tijdens het lopen en kon zo samen met de auteur elke gelopen kilometer afvinken. Er wordt op een realistische manier beschreven hoe de gedachten tijdens een duurlopen heen en weer springen tussen het lopen op zich, herinneringen en vage, abstracte gedachten. Het...

Hardlopen, altijd zo snel je kan.

door: Daniel Visscher 1 like
Een leuke ervaring, het lopen van een marathon, wordt per km beschreven. De pijntjes en gedachten om je einddoel te halen. Ik ben ook een hardloper en dan is dit boek herkendaar. Als je niets met lopen hebt vermoed ik dat hij saai wordt.