Meer dan 4,1 miljoen beoordelingen en recensies Organiseer de boeken die je wilt lezen of gelezen hebt Het laatste boekennieuws Word gratis lid
De wereld rond hond

De wereld rond hond

Gelezen 2 Aan het lezen 0 Wil ik lezen 2 Favoriet 1 Recensies 0
Junior   Topics 0
Het hondje Sophie begint haar leven in een Spaanse vuilnisbak. Een zwerver vindt haar en zijn liefde lacht haar toe. Maar het leven als straathond brengt ook risico´s en ongeluk met zich mee. Ondanks alles valt Sophie steeds in goede mensenhanden en wordt er veel van haar gehouden. Ook het Nederlandse meisje Nanouk, een jong hondenfrisbee talent, valt voor Sophie. Wordt het Spaanse straathondje dankzij de stoere Nanouk een frisbeekampioen? Of heeft het leven nog iets anders voor haar in petto?

Dit is een verhaal over de onvoorwaardelijke liefde tussen mens en hond. In ‘De wereld rond hond’ staan verdriet en vreugde naast elkaar. Je leest hoe je door het luisteren naar je innerlijke stem, hoe moeilijk die soms ook te begrijpen is, het leven een onverwachte wending kunt geven. Zolang je maar vertrouwen houdt, valt uiteindelijk alles op zijn plek!
De hoofdkarakters in dit verhaal bestaan echt! Achterin het boek kun je zien en lezen welke honden en mensen model hebben gestaan voor de personages in het boek.

Maaike van Poelje schreef eerder de tweedelige serie ‘Melle en de zwerfhonden’:
- ‘Het Spaanse gif’
- ‘De hondendief’

Kind & Jeugd
Fictie 10-12 jaar
Astronaut Boeken
02 december 2019
05 december 2019

Reacties op: De wereld rond hond