De wereld

Monumentale wereldgeschiedenis aan de hand van de machtigste dynastieën

Na jarenlang historisch onderzoek komt historicus en internationaal gelauwerd auteur Simon Sebag Montefiore met zijn meest ambitieuze boek tot nu toe: De wereld. In dit magistrale boek vertelt hij de geschiedenis van de mens aan de hand van de belangrijkste familiedynastieën van over de hele wereld.

Op meesterlijke wijze neemt Montefiore ons mee naar de opkomst en het verval van deze dynastieën. Van de dienaar die Mesopotamië voor de ondergang behoedde en een arme boer die uitgroeide tot rebellenleider en stichter van de Han-dynastie, tot de eerste vrouwelijke farao Hatsjepsoet en Maria Theresia, de enige vrouwelijke heerser van het Habsburgse Rijk. Montefiore schrijft gedetailleerd over de oorlogen, complotten en grootsheidswaanzin van deze familiedynastieën en biedt daarmee een fascinerende nieuwe kijk op de wereldgeschiedenis.

Over Montefiores eerdere werk:

‘Overdonderende geschiedenis van de belangrijkste stad op aarde.’ NRC over Jeruzalem

‘Enerverend en tijdloos. […] Een van de weinige Stalinboeken dat nog jarenlang gelezen zal worden.’ The Guardian over Stalin: Het hof van de rode tsaar

‘Spannende en voortreffelijke biografie. Magistraal.’ NRC over Stalin: De jeugdjaren

Recensies (1)

Is De wereld het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op De wereld