De wereld volgens GIJP

Rank 3889 Gelezen 297 Aan het lezen 6 Wil ik lezen 46 Favoriet 6 Recensies 10
Non-fictie Artikelen 7 Newsroom 6 Lijsten 8 Spots 2 Top25's 2   Topics 0

In 2012 schreef Michel van Egmond de mega-bestseller GIJP, een boek over een man die de hele dag op de bank lag en naar de televisie keek. Het groeide uit tot het best verkochte Nederlandse sportboek aller tijden. Nu is er het vervolg.

De Wereld volgens GIJP is het intieme verslag van een van de turbulentste jaren in het leven van Nederlands populairste voetbalanalist.

De lezer maakt kennis met de vriendenkring van Van der Gijp - onder wie Ruud Gullit, Dick Advocaat en voetbalmakelaar Rob Jansen - maar volgt de hoofdpersoon ook op de voet bij het grote drama dat hem overkomt, wanneer plotseling de moeder van zijn jongste zoontje overlijdt en zijn luie leventje van de ene op de andere dag volledig op z'n kop wordt gezet.

Lifestyle & Vrije tijd
Sportverhalen
Voetbal Inside
12 september 2016
18 april 2017

Eric Herni Boekverkoper

Een rouwrandje

door: Eric Herni 13 likes

Natuurlijk is René van der Gijp een fenomeen. Dankzij het altijd spraakmakende televisieprogramma Voetbal Inside krijgt hij twee keer per week een platform om zijn voetbalkennis en zijn voor veel mensen onweerstaanbare humor te tonen. Het is over het algemeen moeilijk om een hekel aan hem te...

Reacties op: De wereld volgens GIJP